söndag 17 januari 2016

Himlavalvsfärgade väggar

Helgen har till stor del gått åt till att måla om sonens rum. Två av fyra väggar har fått färgen Himlavalv från Beckers. En otroligt fin djupblå färg, som blev ganska mörk i F:s rum eftersom det inte kommer in så jättemycket ljus där. F själv ville gärna ha rött tak för han ääälskar rött, men jag lyckades få honom att både gå med på och gilla den här blåa :-) Lite svårt det där med att både låta barnen bestämma över sina egna rum och få en snygg sammanhängande inredning i hemmet...



Har bara en halvdan mobilbild på färgen än så länge - det kommer mer bilder sen när allt är färdigt. Det ska hängas upp tavlor, sys en ny gardin, skruvas ihop ett skrivbord och lite sånt fix också. På Pinterest har jag en inspirationsmapp för F:s rum så kan ni se lite hur jag tänker kring inredningen.

Utan att ge mig in i en alltför politisk diskussion som bara kommer att göra mig upprörd, så kan jag ju säga att "trots" den blåa färgen strävar jag efter en könsneutral inredning i hans rum. Har väldigt svårt att förstå varför man som förälder vill/behöver/måste göra allt från kläder till inredning så könstypiskt som möjligt. Varför vill man snäva in sitt barns utrymme så?


Inga kommentarer: