fredag 7 augusti 2015

Strykbrädsmakeover

Började jobba i måndags, men körde kortvecka med föräldraledighet torsdag-fredag. Alla första veckor på jobbet borde vara kortveckor! Inte för att jag har någon jobbångest, men man är ju kanske inte sitt piggaste och smartaste jag så där precis efter semestern.

Jag gillar ju att pyssla här hemma när jag är ledig och F brukar gilla vissa såna aktiviteter också t.ex. att måla. Igår tog jag fram sprayfärg och så sprayade vi så det stod härliga till! När det uttänkta objektet, strykbrädan, var färdigsprayad fick jag lov att leta fram diverse andra grejer som kunde få sig en make-over med sprayfärgen. Det är ju så lätt och så kul!

Strykbrädans ben fick byta sin ursprungliga blåa färg mot kopparfärgen och sen fick själva brädan ett nytt tyg från Stoff och stil. Billig, bra och enkel piffning av en annars ganska tråkig tingest! (Vi har länge tänkt att det inte behövs någon piffning av strykbrädan, vi kan ju bara ställa undan den bakom dörren varje gång vi har använt den, så slipper man se den och då kan den ju vara hur ful som helst. Ja, eller hur? Den har inte hamnat bakom dörren en enda gång sen vi sa så där, så en piffning blev nödvändig eftersom den är en del av inredningen.)

Så här såg strykbrädan ut före:

 
Och så här ser strykbrädan ut nu:
 

 
 

Inga kommentarer: