söndag 12 april 2015

Sprayfärgsäsong!

Helgens pyssel blev spraymålning av en gammal lampa. Nu har det ju blivit varmt nog för att spraymåla ute, dock var kanske inte väderförutsättningarna tipptopp idag med duggregn och stormvindar, men jag lyckades ändå. Jag ger all ära åt själva sprayfärgen! Jag testade en sort som jag aldrig använt förut, men fått rekommenderad och jösses vad bra den var! Täckte fint, torkade snabbt och resultatet ser riktigt proffsigt ut (helt utan min förskyllan). Märket på sprayfärgen är Montana gold och jag använde färgen Copperchrome.

Lampan är en 60-tals variant från mina föräldrars hus som ursprungligen var brun (nähä?!) men sen sprayades blå av mig. Nu passar inte blått in här hemma längre, så den fick alltså en snygg blänkande kopparfärg.

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: