söndag 8 februari 2015

Vintersol och småpyssel

Såna här dagar kan jag nog tycka om vintern lite grann. Strålande sol på vit snö och bara någon minusgrad. Det är bra. Det tråkiga är bara all lägen däremellan: snöstorm, slask, ishalka, snöblandat regn, iskallt och modd. Hur det än är så upplever jag att dessa mellanlägen inträffar oftare än den perfekta vintedagen, som idag. Men idag passar jag på att njuta! (Vilket inte innebär att jag är ute hela dagen och åker skidor och sitter i någon snöddriva och dricker kaffe ur en termos, nä, nä. Det innebär att jag har tagit en promenad i vintersolen som ett skönt avbrott i mina inomhusaktiviteter.)

Lite småpyssel står på agendan idag; byta gardiner i vardagsrummet, sy ett nytt överdrag åt dynan på bänken i köket och måla om kökspallen, som inte har varit grön särskilt länge, men jag insåg snart att den gröna färgen var fel - ljusgrått ska det ju vara!

 
Igår var jag på Ikea (för att bland annat köpa de nya gardinerna som ska sättas upp idag) och där hade de en massa härliga lökväxter! Jag köpte både krokus och hyacinter. Känns så härligt med lite försiktigt växande grönt så här års! Krokusen trycket jag ner, medelst en del våld, i vasen Ensidig (även den från Ikea), de vita ljuslyktorna är så gamla att jag har glömt var jag köpt dem, men stjärnljusstaken i koppar är alldeles ny, inhandlad hos In my house.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: