måndag 16 februari 2015

Gråmålat

Den här veckan är det sportlov i Uppsala vilket betyder att min arbetsplats är sig ganska olik mot för vad den brukar vara. Nu är den tyst och tom! Skönt som omväxling i någon dag, men aldrig som ett konstant tillstånd. Det är ju eleverna som gör skolan!

Jag vet inte om det var insikten om att jag kan växla ner lite på jobbet de här dagarna (plus att jag faktiskt ska vara ledig tre dagar också) som gav mig extra energi igår eller om det var den härliga solen. Många projekt avslutades, bland annat mina målningsprojekt: "locktavlorna" och kökspallen. Locktavlor är målade lock till lådor som jag köpte på Granit för ett par år sedan, då jag bara behövde själva lådorna för jag skulle göra blomsterarrangemang i dem. Jag sparade locken med tanken "dem kan man säkert göra något kul med". (Lite olikt mig eftersom jag generellt sett inte tycker om att spara saker "bara för att".) Jag målade knappt hälften av locken i två olika gråa nyanser och nu sitter de under varandra på en vägg i hallen, där det tyvärr är så förbenat mörkt att man inte kan fota med gott resultat. Eftersom de även är som små hyllor med sin lilla kant, har en liten plastdinosaurie fått flytta in i en av dem (!).

 
 
 
I köksfönstret frodas krokusar och kärsbärskvistar! Det är nog första gången som jag lyckas få de underbara vita blommorna att slå ut på de där kvistarna som man (jag) envisas med att köpa på ICA. Nu är våren på väg. Jag säger bara det.
 
 
 

Inga kommentarer: