söndag 9 november 2014

Framförhållningspyssel

Idag bröt jag mitt löfte om att vänta med julförberedelser till efter F:s födelsedag! Jag började nämligen att pyssla med årets adventsljusstake. Igår var det stor shoppingdag i Stockholm, som bland annat innehöll ett besök på Panduro där träkulor inhandlades. Det var lite större kulor med hål så man kan trä igenom ett band, men även ett större hål upptill där man sätter i en liten ljuskopp för typ antikljus. Så fiffigt! Har tänkt göra en sån ljusstake för något år sen, men då hade jag blivit tvungen att borra eller nåt för att få till hålen för ljusen. Nu har Panduro redan fixa detta! Så idag började jag måla kulorna samt andra mindre kulor som också ska träs upp på band, så att det blir som en slingrande orm på bordet :-)

Och för att ta mig själv och mitt brutna löfte i försvar, så var jag faktiskt så illa tvungen att börja med detta pyssel redan nu. Nästa helg blir det inget pysslade för då är det kalas i dagarna två! Helgen därefter är det faktiskt också kalas (!?) och besök hos vänner i Stockholm. Och helgen efter det - då är det första advent och ljusstaken måste ju vara färdig då! Så ni förstår, jag var så illa tvungen att börja idag. Så det så.

 
 
 
 

Inga kommentarer: