lördag 25 oktober 2014

Pyssel i lugn och ro

Pysslandet fortsätter! Idag har det otroligt ovanliga inträffat att jag är helt ensam hemma, hela dagen! Det möjliggör pysslande på en helt annan nivå än när hela familjen är här. Inte för att jag har en så stökig och krävande familj, men ändå. Att kunna måla helt i lugn och ro, utan att en annan hand, modell mindre, ska vara med vilket leder till stresspåslag hos mig, är bara så skönt.

Jag har målat en pall grön, bytt handtag på garderoben i F:s rum till ett par hemmapysslade, dammsugit och börjat fundera på utformningen av årets julkort. Julen, ja. Den som jag lovat mig själv att hålla på en armlängds avstånd till F:s födelsedag har varit den 16 november, men det är bara så rackarns svårt! För jag längtar ju så... Jag klarar inte av att vara så sträng mot mig själv att inte tänka en endaste jultanke på ytterligare tre veckor! Jag gillar ju att tänka jul. Och, visst, jag erkänner: letandet efter julinspisrationsbilder på Pinterest började för två veckor sen...


 
 
 
Korkkulor från Panduro, uppträdda på ett ljust lädersnöre som man trär igenom hålen från det tidigare handtaget och knyter på baksidan. Tokenkelt!
 
 

Inga kommentarer: