söndag 31 augusti 2014

Svartvit dukning

Igår var det kräftskiva här hemma! Fem härliga mammor mumsade kräftor så det stod härliga till! Jag åt i och för sig bara en kräfta, men A och C åt nog ett paket vardera, så det jämnade ut sig. Min urspungliga plan var att vi skulle sitta ute, men när kvällstemperaturen nuförtiden är cirka tio grader kändes det inte så lockande. Jag dukade vid köksbordet i stället och undvek alla grälla röd-orangea toner som annars är rätt vanligt på kräftskivor. De grälla kräftdekorationerna som säljs i affärerna är inte gjorde med någon större fingertoppskänsla, kan jag tycka. Jag körde på svar och vitt i stället!



 
Jag hoppade över vanliga pappersservetter som bara blir smutsiga trasselbollar efter en skalad kräfta. I stället fick varje gäst en kökshandduk att torka händerna på. Dessa säljs i tre-pack på ICA för 39,90:-.
 
 
Ute på gården växer det nypon som är svarta (?!). Den annars så romantiska rosen fick ett helt annat uttryck tillsammans med nyponen och den blanka konservburken. Mer komplicerad än så behöver en bordsdekoration inte vara!
 
 

Inga kommentarer: